Bereiken? | Doen? | Burap | Jaar | Toelichting en |
---|---|---|---|---|
Onderwijsbeleid en leerlingzaken. | ||||
Kinderen maken een goede start in het basisonderwijs. | Implementeren van de pedagogisch beleidsmedewerker op de peuteropvang in Scherpenzeel. | |||
Uitvoering geven aan de Leerplichtwet 1969 en de Kwalificatieplicht. | De dienstverleningsovereenkomsten rondom de uitvoering monitoren. | |||
Jaarlijkse verslaglegging. | ||||
Uitvoering geven aan het Nationaal Programma Onderwijs tot en met schooljaar 2022-2023. | Een aanpak opstellen en deze betrekken bij de Lokale Educatieve Agenda. | |||
Bevorderen van lokale samenwerking tussen schoolbesturen, samenwerkingsverbanden, kinderopvangorganisaties, jeugd (gezondheids)zorg en sociaal domein. | ||||
We verminderen de laaggeletterdheid. | In samenspraak met bibliotheek en andere partijen afspraken maken over het non-formele aanbod. | |||
Een integrale aanpak uitvoeren om de doelgroep te bereiken en een passend aanbod te creëren, waaronder een taalhuis. | ||||
We willen elk kind een succesvolle schoolloopbaan laten doorlopen. | Prestatieafspraken maken met de voorschool (peuterspeelzaal aanbieders) en de vroegschool (groep 1-2 van de basisschool). | |||
De resterende beschikbare VVE middelen effectief inzetten. | ||||
Onderwijshuisvesting. | ||||
Basisschoolgebouwen die over voldoende ruimte beschikken om hun leerlingen te kunnen onderwijzen. | Ruimtebehoefte voor de korte en lange termijn in beeld brengen. | |||
Beoordeling van de aanvraag voor tijdelijke uitbreiding met 1 lokaal voor De Glashorst. | School komt (nog) niet in aanmerking voor tijdelijke uitbreiding. | |||